Reiseruten går søm følger ...

Reiseruten går som følger...

Rundtur Mellom-Amerika: Costa Rica, Nicaragua, El Salvador, Honduras, Guatemala.

Ecuador, De Nederlandske Antillene, Venezuela

Galapagos øyene

Rundtur Sør-Amerika: Brasil, Paraguay, Uruguay, Argentina, Chile, Bolivia, Peru

onsdag 1. januar 2014

Første dag i San Jose

Nyttårsaften var vi rundt i San Jose. Vår første utfordring var å komme trygt over veiene, da det nesten ikke finnes gangfelt i byen. Sentrum var som beskrevet med et høyt lydnivå og full av mennesker fra alle samfunnslag, men det stoppet ikke Marius fra å shoppe. Ellers oppdaget vi en fin park med en imponerende baseball Stadion, rulleskøytebane, flere basketball - og fotballbaner, samt en joggeløype. 

San Jose ligger på 1170 moh, likevel er det 27 grader her. Det er en konstant bris i byen, som gjør varmen mindre intens. 

På kvelden var vi preget av tidsforskjellen, og sovnet før mat, vi skulle bare ta en powernap, som ble til to timer. Vi spiste en treretters nyttårsmiddag på hotellet, og sovnet igjen før nyttårsrakettene.


I dag er alt stengt i byen. Så vi skal ut å teste joggeløypen. 

2 kommentarer:

  1. Sprekinger! Liker at dere har startet treningen til halvmaraton selv om dere er på tur!;) Har meldt meg på idag jeg òg, så nå er det bare deg igjen Marthe;-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ok. Da må vel jeg også melde meg på. Skal fikse det når jeg kommer hjem.

      Slett