Reiseruten går søm følger ...

Reiseruten går som følger...

Rundtur Mellom-Amerika: Costa Rica, Nicaragua, El Salvador, Honduras, Guatemala.

Ecuador, De Nederlandske Antillene, Venezuela

Galapagos øyene

Rundtur Sør-Amerika: Brasil, Paraguay, Uruguay, Argentina, Chile, Bolivia, Peru

søndag 9. februar 2014

Varm gåtur til stranda Lopes Mendes

Målet for dagen var å gå til stranda Lopes Mendes. Dette er en tur på ca 2,5 timer der man går over 3 små fjell, det høyeste litt over 300m. Mellom hvert fjell var det en strand. Halvparten av gruppa ble med, andre halvparten tok båt rundt de to første fjellene og gikk derfra over det siste. Det var en veldig varm gåtur, ca 35 grader, men heldigvis var det mye skog på veien som gav skygge. Vel fremme var det godt med et etterlengtet bad. Vannet her også er ganske kaldt i sør-amerikansk målestokk, vi tipper 20-21 grader.

Siden dette er en ganske avsidesliggende strand var det begrenset med mat å få. De hadde et utvalg av sandwicher. Marthe valgte tunfisk, Marius valgte kylling. De så helt like ut og smakte også helt likt. Vi kunne verken se eller smake tunfisk eller kylling. Ikke den beste sandwicher vi har smakt. Heldigvis hadde vi med oss kjeks.

Returen skulle være med båt, med avreise kl 17. Kl 15 begynte vi å få nok av stranda så vi bestemte oss for å gå tilbake i stedet for å ta båt. Var morsomt å se reaksjonen til han fra Australia, som antageligvis var helt utslitt etter gåturen til stranda, han trodde nok vi var gærne. Ingen andre ville være med å gå tilbake, ikke engang guiden som kvelden før hadde annonsert at han ble med å returenere til fots dersom noen ønsket.

På kvelden spiste vi på en restaurant der maten var veldig bra. Marthe spiste dorado (fisk), og Marius biff. Når man bestiller biff i Sør-Amerika blir den av en eller annen grunn ofte servert gjennomstekt. Her var den medium stekt og begge var strålende med maten. Antageligvis den beste maten vi har fått på hele turen.

Etterpå oppsøkte vi et annet hostel. Her var det samlet 3 reisefølger fra G Adventures. Her traff vi også de første nordmenn på hele turen. Vi kommer til å reise sammen med dette reisefølge de neste dagene.